torsdag den 30. december 2010

Kokostoppe med chokolade.

Her mellem jul og nytår har mine børn nydt godt af, at jeg gik hjemme og havde tid til at forkæle dem, med deres ynglings lækkerier. Min ældste søn Mike elsker f.eks. kokostoppe med chokoladebund som disse:
Mums de var lækre. Opskriften er en gammel kending og kan printes

Kokostoppe med chokoladebund.

Dej:

150 g sukker
1 pose kokos (200g)
75 g margarine
2 æg

Margarinen smeltes i en gryde med plads til resten af ingredienserne. Når margarinen er smeltet blandes kokos og sukker i, og der røres æg i derefter.

Med våde hænder former jeg kokostoppene, ved at samle dejen sammen og til en top, som stilles på en bageplade med bagepapir. Du kan selfølgelig også sætte kokostoppene på pladen med skeer, men jeg ønsker ikke for mange kokos strittere, da de hurtigt bliver for mørke, når toppene bages.
Bag kokostoppene i en 180 gr forvarmet ovn, og tag dem ud når de er gyldne på toppen.
Når toppene er helt kolde, er de mest holdbare og kan da dyppes i tempereret chokolade.
De kan også sagtens spises som de er, og kan gemmes med eller uden chokoladebund i en tætsluttende kagedåse.

Velbekomme :)

Connie

1 kommentar:

  1. Mmmmm opskriften ser lækker ud :-) har tænkt mig at lave dem idag, da jeg er i kage humor ;)

    SvarSlet